PROJECTE 1714
L'exercici busca fomentar que els estudiants del segon curs d'ESO (13-14 anys) de la nostra escola posin en pràctica dues competències bàsiques, la competència lingüística i de comunicació i la competència social i ciutadana, directament relacionades ambdues amb habilitats o competències de pensament històric.
Hem volgut treballar aquest tema per:
- Experimentar el desenvolupament de les habilitats d'empatia històrica i el tractament de la temporalitat per part dels nostres alumnes a través dels seus propis relats o narracions històriques, amb personatges imaginats en entorns històrics reals.
- Evidenciar els progressos d'aprenentatge que manifesten els alumnes en els seus relats intentant identificar quines competències de pensament històric manifesten sobre el tema proposat, en concret els seus nivells de comprensió del temps històric i de contextualització i ús dels continguts conceptuals del període treballat.
- Treballar la idea d'alteritat a l'hora de recrear i/o explicar personatges, ja que poden ser vencedors, derrotats, vençuts... per veure quines actituds mostren els alumnes i perquè.
- Compartir els coneixements propis creant un producte concret. Aquest producte ha d'ajudar al lector a millorar els seus coneixements sobre el tema treballat.
- Atendre a la diversitat sumant totes les capacitats i totes les destreses de tots els alumnes.
- Commemorar el tricentenari dels fets de 1714 per recordar la nostra història amb la vista posada al futur, per construir el present tot aprenent dels errors i dels encerts del passat.
D'aquí la cita que ens acompanya...
"Els qui han de venir potser maleiran els nostres actes perquè haurem comès errors o perquè haurem fracassat. Doncs bé, que s’avergonyeixin del que hàgim fet, mai del que hàgim deixat de fer."
Esteve Ballester, oficial de Miquelets. † 11 de setembre del 1714
Citat al Víctus d’Albert Sánchez Piñol.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada